Nuorisolle toimintaa

Alueen säännöt
Malminkartanon sivut: malminkartano.fi
Tomi Sevander

Nuorisolle toimintaa

Viesti Kirjoittaja Tomi Sevander » 07.09.2008, 11:51

Olen seurannut jonkin aikaa täällä Malminkartanon keskustelupalstoilla käytyä sananvaihtoa paikallisen nuorison elämästä.
On hyvin ymmärrettävää, että jo pelkästään nuorison metelöinti saati sitten ärhäkkäämpikin toiminta koetaan pelottavaksi ja lisää turvattomuutta.

Olen itse Kannelmäen kasvatti 70-luvulta ja vaikka silloinkin oli nuorisolla omat ärhäkkäät aikansa , mutta nuorten harrastustoiminta oli sentään huomattavasti yleisempää. Osa pelasi lätkää ja osa futista. Tietysti silloin ei ollut internettiä tai playstationeita. Ylipäätänsä harrastamisen kautta sai muuta tekemistä ja se loi hyviä sosiaalisia suhteita muihin samanhenkisiin nuoriin.

Nyt näyttää siltä, että ilman vanhempien aktiivista toimimista nuoria on vaikea saada harrastuksien pariin. Tämä korostuu, jos perheessä on muutenkin ongelmia. Kun nuorilla on ?liikaa? vapaa-aikaa niin missäs muualla sitä viettäisi kuin ulkona, varsinkin jos himassa ei juurikaan viihdytä.
Nykyäänkin nuori joutuu ?hakemaan? oman statuksensa omissa porukoissaan ja kun ne viikonloppukaljatkin on otettava niin ei ole ihme, että sattuu ja tapahtuu. Poliisien resurssit eivät vain riitä ympärivuorokautiseen valvontaa alueella. On tietenkin itsestään selvyys, että kaikki on kiinni kasvatuksesta, oli poliisia tai ei.

Olen samaa mieltä , että nyt näille nuorille olisi saatava Malminkartanoon sellainen paikka, jossa heillä olisi jotain järkevää aktiivista toimintaa. Se on toinen asia viihtyykö nuoret siellä, vaikka puitteet olisivatkin hyvät. Ne kaljat tulee kuitenkin otettua, oli nuorisotaloa tai ei.
Peräänkuuluttaisin nyt aktiivista toimintaa siihen, että ne pienimmät ja nuorimmat vesselit saataisiin nuoresta saakka erilaisten harrastuksien pariin. Se tulee kantamaan hedelmää myös tulevaisuudessa ja luo yhteiskuntaan turvallisuutta.

Vaikka mainostaminen onkin absurdia niin fakta on se, että näihin asioihin voi vaikuttaa kaupunginvaltuuston kautta. Se ei ole helppoa, mutta mahdollista.

Tomi Sevander
Rikospoliisi/Rikostutkija
Kunnallisvaaliehdokas-stadin demarien kirjavasta joukosta
www.tomisevander.com

nuorille nyt tarjolla toimintaa

Vs:Nuorisolle toimintaa

Viesti Kirjoittaja nuorille nyt tarjolla toimintaa » 07.09.2009, 10:02

Nyt on malminkartanolaisille nuorille luvassa toimintaa. Operaatio Pulssi! tarjoaa nuorille heidän kaipaamaansa harrastustoimintaa ja kohtauspaikkoja.

La 12.9 klo 14-22 on Kanneltalossa Impulssi-tapahtuma, jossa voi kuulla lisää tästä toiminnasta. Menkääpähän kaikki tekemistä vailla olevat paikalle!

OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ

Vs:Nuorisolle toimintaa

Viesti Kirjoittaja OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ » 25.09.2009, 16:51

OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ..EN HALUAISI ITSE KASVATTAA OMIA LAPSIANI AINAKAAN MALMINKARTANOSSA ALKUUN < JOS JOSKUS OLISI VAAN MAALLA

Vastaa Viestiin