Koirat irti pitkin puistoja

Alueen säännöt
Pikku Huopalahden sivut: pikkuhuopalahti.fi
VahtaajaKyttääjä

Koirat irti pitkin puistoja

Viesti Kirjoittaja VahtaajaKyttääjä » 14.03.2006, 16:24

Kumma kyllä, vaikka on kieltomerkkejä pitkin tilkanniittyä, niin irrallaan annetaan koirien mennä. Ei auta omistajan puheet, että tämä meidän koira on ihan kiltti. Minä pelkään koiria. Mielestäni koiria ei kuulu pitää mukana esim. pulkkamäessä jossa sattuu ja tapahtuu muutenkin paljon. Lapset ovat äkkipikaisempia kuin aikuiset, koirat säikkyvät ja saattavat vaikkapa purra. Vaikka koira olisikin kiltti, irti sitä ei saa pitää. Näin se vaan on.

Miten ihmeen monta kieltomerkkiä siinä tilkanniityllä pitäisi olla, että koiranomistaja näkisi ne?

Närkästynyt pikkuhuopalahtelainen

Re: Koirat irti pitkin puistoja

Viesti Kirjoittaja Närkästynyt pikkuhuopalahtelainen » 15.03.2006, 11:23

Täysin samaa mieltä!!!

Jostain syystä suuri osa koirien omistajista on sitä mieltä, että säännöt ja määräykset eivät koske heitä, koske heidän koiransa on kiltti eikä tee mitään pahaa! Halooo!

1.10.2003 voimaan tullut uusi järjestyslaki (Finlex 612/2003), joka korvaa entiset kuntien järjestyssäännöt, sanoo kohdassa § 14 Eläimet yksiselitteisesti:

"Koira on pidettävä taajamassa kytkettynä. Taajama on taajaan rakennettu alue, joka on lisäksi osoitettu liikennemerkein. Taajaman sisällä voi olla alueita, jotka eivät ole taajaan rakennettuja. Koiran ja kissan omistajien on pidettävä huolta siitä, ettei eläin pääse ollenkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikalle, toriaikana torille, urheilukentälle tai yleiselle hiihtoladulle. Koiraa ja kissaa voi kytkettynä kuljettaa kuntoradalla.

Koiran ulkoiluttajan on huolehdittava siitä, ettei koiran uloste jää ympäristöön hoidetulla alueella. Hoidettuja alueita lain mukaan ovat esimerkiksi alueet, joilla nurmikot on leikattu ja joilla on istutuksia tai joilla tiet ovat päällystettyjä."

Eli, se joka tuo koiransa pulkkamäkeen rikkoo lakia!

VahtaajaKyttääjä

Re[2]: Koirat irti pitkin puistoja

Viesti Kirjoittaja VahtaajaKyttääjä » 20.03.2006, 08:07

Mietinkin tässä, että miten tulisi toimia kun näkee näitä koiranomistajia jotka pitävät koiriaan irrallaan? Jos niille sanoo jotain, voipi saada vihat päällensä. Oma koira kun on aina niin mahdottoman kiltti yms. eikä tee pahaa kenellekään. Kuitenkin kaikenlaisia tapaturmia koirien kanssa tapahtuu, jopa niiden kilttienkin kanssa. Lapset eivät esim. aina osaa lähestyä koiraa niinkuin kuuluisi ja silloin koira voi haukata vaikkapa kädestä. Silloin syytetään lasta joka ei osaa käsitellä koiria. Hmmpf.

Tuo, että koiria oli pulkkamäessä oli kaiken huippu! Siellä oli suorastaan tungosta ja kaksi koiraa vapaana mäen päällä. Omistajat pitivät kyllä huolen siitä, että oma lapsi pääsee laskemaan mäkeä omalla vuorollaan, mutta koirista viis. Mielestäni hyvin itsekästä toimintaa.

Onko koiranomistajat tulleet sokeiksi kieltotauluille? Vaikka niitä on todella tiheään laitettu Tilkanniitylle. Siellä ne koirat kuitenkin kirmaa. Koirankakat kyllä pääosin kerätään, se on hyvä. Mutta olen muutaman kerran sellaiseenkin läjään pimeällä astunut. Ällöttävää. Saatikka nyt kun lumet lähtevät, niin mitä sieltä lumen alta löytyykään. Kakkojen lisäksi paljon roskia. Hävytöntä!

em

Re[3]: Koirat irti pitkin puistoja

Viesti Kirjoittaja em » 20.05.2006, 11:23

Älkää hyvät ihmiset meitä koiranomistajia syytelkö roskista. Me yleensä keräämme jätökset roskiin. Ne roskat, jotka löytyvät puistoista ja kaduilta, ovat kyllä ihan toisten ihmisten heittämiä.

Veera Lindh

Viesti Kirjoittaja Veera Lindh » 10.10.2006, 14:51

Juu onhan tuo totta Ja sekin on kamalaa kun aamulla syö hyvää aamiasta, ja joku ihminen koirineen tulee ikkunan alle päästämään koiransa asioille!
No Good! Mutta tietenkin on kiva mennä koirien ja lasten kera vaikka ulos piknikille ulkoilmaan Aah!
Mutta juu, sinä koiran omistaja, mieti ensin minne annat koirasi paskantaa ja riehua

Tyttö Pikkiksestä

Viesti Kirjoittaja Tyttö Pikkiksestä » 27.01.2007, 19:47

Olen samaa mieltä kuin aiheen aloittaja.
Mikseivät ihmiset voi uskoa, ettei koiria saa pitää vapaana? Luulisi sen olevan itsestään selvä asia. Sen ehkä sallin, jos koira on hyvin koulutettu ja kulkee koko ajan omistajan vierellä, vaikka mitä kiinnostavaa näkisi, mutta olen nähnyt koiria jotka juoksentelevat ympäri katuja ja omistajat vain katselevat ja lepertelevät, että "voi voi Murre, äläpäs nyt mene sinne!" Itse olen pari kertaa meinannut ajaa pyörällä koiran yli, kun se juoksee keskellä tietä!
Ja jos joku vaikka pelkää koiria, niin eihän se ole kivaa, että ihan vieras hauva tulee hyppimään ja nuolemaan. Itsekin pelkäsin pienempänä varsinkin isoja koiria ja olisin varmasti pillahtanut itkuun jos koira olisi minun luokseni juossut.
Toivottavasti nämä koiranomistajat tajuaisivat pitää lemmikkinsä kiinni!
Toki onneksi suurin osa ihmisistä on viisaita ja pitää koirat kurissa, en tahdo mitenkään yleistää.

Kirjoittaja

Re[2]: Koirat irti pitkin puistoja

Viesti Kirjoittaja Kirjoittaja » 02.02.2007, 19:51

*kyynel* Kamala itku moisesta pienestä asiasta, jos pelkää koiria niin voi hyvinkin pysyä kotona piilossa pelkäämässä muitakin asioita. esim lintuja, muurahaisia ja mummoja. Koiran kohtaaminen pelokkaalle ihmiselle on vain hyväksi koska se kasvattaa luonnetta eikä kyseisen ihmisen tarvitse pelätä välttämättä koko ikäänsä. Mestari on puhunut.

Vastaa Viestiin