Postin jakelusta

Alueen säännöt
Pikku Huopalahden sivut: pikkuhuopalahti.fi
mirimari

Postin jakelusta

Viesti Kirjoittaja mirimari » 04.05.2009, 11:24

Haluaisin jonkinlaista selvyyttä siitä olenko ainoa asukas jolta katoaa posteja täällä? Yhteys postinjakeluun on täysin onnetonta. Sieltä vastauksena saa vain toistamista, että \"pitää tehdä katoamis-ilmoitus postissa\". No se on ihan turhaa koska jos kyseessä on kirjelähetys sen metsästystä ei kyetä tekemään...eikä posti edes korvaa koska ei ole todistetta siitä, että se on kadonnut. Itseltäni katosi 8 kpl uusitut reseptit jotka oli laitettu lääkärin toimesta postiin mutta ei sitten koskaan eksynyt minulle.
Ilmeisesti jaettu väärään osoitteeseen jossa asukas ei ole viitsinyt sitä palauttaa postiin tai minulle....vika ei ole tuossa asukkaassa vaan joko lajittelussa tai jakajassa. Postin katoaminen ei ole ensimmäinen kerta. Olen itsekin saanut usein toiselle kuuluvia kirjeitä...joten tiedän mistä puhun.
toivon keskustelua!!!

bammse

Vs:Postin jakelusta

Viesti Kirjoittaja bammse » 04.06.2009, 20:24

Käviskö mielessä kysyä lääkäriltäkin onko varmasti lähettänyt ne ennenkuin postia alkaa syyttämään..?

Meillä jakelu on toiminut moitteetta.

mirimari

Viesti Kirjoittaja mirimari » 04.06.2009, 23:09

No kyllä lääkäriltä ja aluevastaanoton kirjaamosta tiedot löytyi, että oli lähetetty. En nyt ole mikään kakara, etten tietäisi milloin alan ihmetellä ja valittaa. Tutkin asiat yleensä melko tarkkaan.
Reseptit muuten tuli melkein kolmen viikon kuluttua ilman leimaa....vain kynällä oli vedetty leiman kohdalta yli. Ja tuli ihan muiden postien kanssa, että kyllä se vaan siellä jossain oli vika.

eikä muuten ollut eka kerta!

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » 03.08.2009, 08:30

Joo, tuttu tilanne. Postia katoaa meiltäkin. Ja on kadonnut niin kauan kuin ollaan tässä Tilkassa asuttu, toistakymmentä vuotta. Tiedän sen siitäkin että kynnyksellä on usein (monta kertaa vuodessa) väärään osoitteeseen jaettua postia.

Postin väärinjakelu varmaan johtuu siitä että kaikki jakajat eivät tunne kunnolla länsimaisia kirjoitusmerkkejä ja osa ei ehkä osaa edes lukea kunnolla, mutta suurin osa tästä harmista johtuu siitä että valtaosa porukasta ei vaivaudu tekemään asialle sen vertaa että toimittaisi väärään osoitteeseen tulleen lähetyksen takaisin postiin. Itse kannan meille tulleet muille kuuluvat lähetykset perille. Kaikki eivät tätä näytä tekevän.

Olen valittanut 00300 konttoriin, turhaa, ja samaten sen konttorin päällä olevalle kahdelle virkaportaalle, yhtä turhaa.

Enpäs tiedä mitä pitäisi tehdä.

tv. Iloinen Veronmaksaja

Juza

Viesti Kirjoittaja Juza » 10.07.2010, 17:58

Meilläkin katoaa kirjepostia ihan säännöllisesti. Ärsyttävää, kun saan liian usein karhukirjeitä laskuista, jotka eivät ole edes saapuneet postiluukusta.

Toinen asia, mikä minua ihmetyttää ovat nämä kortit, jotka postinkantaja jättää postiluukkuun isokokoista kirjettä tuodessa, postinjaon yhteydessä: \"Sinulle on isokokoinen kirje, joka ei mahtunut postiluukustasi. Se on haettavissa 00300-alueen postikonttorista klo 16:00 jälkeen\". Ei tässä vielä mitään, mutta ihmeelliseksi asian tekee se, että vaikka avaan oven samalla hetkellä, kun postinkantaja pudottaa kyseisen kortin luukustani sisään, niin siltikään en saa lähetystäni. Tähän on perusteena se, että postinkantajalla ei ole sitä mukanaan. Jos menen tämän jälkeen ennen klo 16:00 postikonttoriin, niin lähetys ei ole sielläkään, vaan sieltä todetaan, että se on postinkantajan mukana ja palautuu konttoriin klo 16:00 jälkeen. Wtf? Missähän lähetys mahtaa oikein olla tämän n. klo 12:00 - 16:00 välisen ajan? Juuttuneena aikapoimuun?

Suomen postin touhu on vuosi vuodelta aina vaan surkeampaa. Jos tarvitsee oikeasti lähettää jokin tärkeä kirje/paketti, niin suosittelen käyttämään UPS:ia. En väitä, että UPS:kaan on virheetön, mutta heillä toiminta on 100 x ammattimaisempaa, kuin tuo Postin harrastelijamainen räpeltäminen.
Viimeksi muokannut Juza, 10.07.2010, 18:00. Yhteensä muokattu 0 kertaa.
Syy: Kirjoitusvirhe

Lillan

Viesti Kirjoittaja Lillan » 20.09.2010, 17:28

Meillekin vuosien mittaan on tullut useinkin naapureiden postia. Pari kertaa Helsingistä lähetetyt kirjeet on jumittanut toista viikkoa \"jossain\". Kerran kirjekuori jossa oli lentoliput tuli avattuna myös viikon päästä lähettämisestä ja ilman leimaa.

Myös laskuja on kadonnut tai tulevat myöhässä osoitetiedot ylivedettynä vaikka osoite ei ole muuttunut.

Se mikä tänä syksynä on uutta on postin jakaminen vain kerran viikossa esim perjantaisin. Siis koko viikon postit tulevat samana päivänä. Esim. tietyillä lehdillä on tietty julkaisupäivä. Eli jos lehti ilmestyy keskiviikkona tai torstaina se tulee joko perjantaina muun postin kanssa tai vasta maanantaina postiluukusta.

Mä en luota enää yhtään alueen postinjakeluun. Laskut olen muuttanut E-laskuiksi ja lehtitilaukset aijon myös lopettaa.

mirimari

Viesti Kirjoittaja mirimari » 20.09.2010, 18:31

Minusta kannattaisi aina tehdä valitus kun jotain tällaista tapahtuu...Kyllä postin pitää kulkea joka arkipäivä...Ei nuo mitään korjaa ellei joudun kirjallisen valituksen takia ottamaan kantaa.. ja ainakin minä olen saanut myös jonkunverran hyvitystä toteen näytetyistä virheistä:-)

Lillan

Viesti Kirjoittaja Lillan » 20.09.2010, 19:03

Kattelen vielä tän viikon mikä meininki. Ei vaan jaksisi aina valittaa asioista joiden pitäisin toimia säännöllisesti mutta pakkohan se on.

Vastaa Viestiin