Bussi 16 toimii nyt paremmin kuin ennen

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
MarlonBrändö

Bussi 16 toimii nyt paremmin kuin ennen

Viesti Kirjoittaja MarlonBrändö » 14.05.2014, 17:51

Luen täysin hölmistyneenä vaatimuksia paluusta bussilinjan muinaiseen reititykseen.

Omat havaintoni vanhasta bussilinjasta:

1. Ylipitkä bussilinja ei pystynyt pitämään minkäänlaista aikataulua. 20 minuutin nimellisellä vuorovälillä bussia sai odottaa täysin sattumanvaraisesti minuutista jopa tuntiin.

2. Olin lähes aina ainoa matkustaja, joka kulki bussilla Tehtaankadulta Kulosaareen asti ja päinvastoin. Kaikki muut matkustivat joko Punavuoresta keskustaan tai keskustasta itään. Erilliset lyhyet bussilinjat olisivat palvelleet matkustajia paljon paremmin ja luotettavammin.

3. Ylipitkä linja oli myös superhidas, matka Kulosaaresta Punavuoreen kesti aamulla n. 45 minuuttia. Mutkitteleva linja oli näet reititetty niin, että sen varrella pystyi bongaamaan lähes kaikki keskusta-alueen kärkikolmiot.

Vanha bussilinja levätköön rauhassa haudassaan. Ainakaan me julkisen liikenteen käyttäjät emme sitä kaipaa.

Timppa

Vs: Bussi 16 toimii nyt paremmin kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Timppa » 15.05.2014, 12:49

Entinen linja 16 tarjosi kätevän vaihdottoman yhteyden Etelä-Helsingin suunnalta Herttoniemeen. Itse ainakin pidin siitä, vaikka linjan reitin haitat aikatauluineen ovatkin tiedossa. HSL perustelee myös linjamuutosta sillä, että vaihdollinen yhteys on selvästi nopeampi kuin linjan 16 vanha reitti, mutta itse ainakin arvostan enemmän sitä, että pääsen paikasta A paikkaan B yhdellä linjalla kuin,että pitäisi tehdä kolme vaihtoa matkan varrella. Jos matkaan kuluu vähän pidempi aika, niin sitten pitää vain lähteä liikkeelle aikaisemmin.

Toisekseen ihmettelen, että Kulosaaressa ajelee kaksi bussilinjaa, on metro ja lisäksi vielä Itäväylää pitkin ajavat 58 ja 59. Kuitenkin kulosaaren bussilinjat 16 ja 81 ajavat monesti puolityhjinä jopa ruuhka-aikaan eikä kulosaaren metroasemallakaan kovin vilkasta ole lukuunottamatta koululaisia. Pistää pakosti miettimään, että tarvitsevatko kulosaarelaiset näin paljon julkisia kulkunevoja jos niitä ei kerta käytetä?

Olen HSL: lle laittanutkin palautetta linjasta 16 ja vastaukseksi tuli jotain ympäripyöreää. Ilmeisesti on ihan ok, että linjaa ajetaan Korkeasaareen 20min vuorovälein ympäri vuoden ja iltaisinkin lähempänä puoltayötä. Yhtä hyvä esimerkki on Roihupellossa ajava linja 80,joka ajaa alueella tyhjillään jopa arkisin ruuhka-aikaan.

Raaka-Rane

Vs: Bussi 16 toimii nyt paremmin kuin ennen

Viesti Kirjoittaja Raaka-Rane » 27.05.2014, 13:29

Märlöni! Et ole julkisen liikenteen käyttäjä vaan svedupelle mersumies! Linja 16 takaisin ja ÄKKIÄ! Se PALVELI meitä viherhippejä paremmin kuin mikään!

Vastaa Viestiin