asuminen Kurkimäessä

Alueen säännöt
Kurkimäen sivut: kaupunginosat.net/kurkimaki
Rauhaa rakastava

Vs:Re: asuminen Kurkimäessä

ViestiKirjoittaja Rauhaa rakastava » 10.07.2009, 08:02

Hei,

Olen tässä harkinnut asunnon ostoa ja nyt olisi kiinnostava kohde löytynyt Kurkisuontieltä. Osaisiko joku Kurkimäkeläinen vähän auttaa päätöksen teossa? Millainen paikka Kurkimäki on asua? Minulla on yksi alle kouluikäinen, joten onko hyvä paikka lapsille? Millaiset kulkuyhteydet keskustaan? Aikaisemmista kommenteista näin että metro asema löytyy Kontulasta. Entäs bussi-yhteydet? Uskaltaako liikkua öisin? Entäs parkki tilanne? Kyseisessä asunnossa ei parkkipaikkaa ja jonotus pitkä.. Auto on välttämätön töissä käynnin kannalta (työpaikka Espoossa).

Olisin kiitollinen kommenteista ja avusta :)

Jaana

ViestiKirjoittaja Jaana » 14.07.2009, 11:11

Kurkimäki on nykyisin tällainen mummoutunut lähiö. Vanhuksia asuu aika paljon, joten pääosin rauhallista on. Kurkimäen reunalle voimalaitoksen tontille on juuri kaavoitettu paljon omakotitontteja eli lapsia varmaan tulevaisuudessa alkaa näkymään enemmän katukuvassa.

Yhteydet keskustaan ovat hyvät, sillä myös Myllypuron metroasema on lähellä. Myllypuron metroaseman yhteyteen on myös rakenteilla uusi ostoskeskus, joka tarjoaa vaihtoehdon Kontulan ostarille.

Kurkimäen vahvuuksia ovat luonnonläheisyys sekä hyvät lenkkeily- ja liikuntamahdollisuudet. Kurkimäestä on myös hyvät yhteydet eri puolille PK-seutua.

Meidän perhe (minä + kaksi teini-ikäistä lasta) on viihtynyt Kurkimäessä hyvin. Lapset ovat kovia liikkumaan ja täällä siihen on hyvät mahdollisuudet.

Ile

Vs:asuminen Kurkimäessä

ViestiKirjoittaja Ile » 15.03.2011, 12:09

Muistan ku Kurkimäki raivattiin metsään ja alettiin rakentaa. Olin silloin aikuisuuden kynnyksellä - n.18-korvilla. On siitä mennyt aikaa..
Kurkimäki arvotettiin silloin korkeammalle, mutta taitaa nykyisin olla aika halpaa aluetta. Hyvä ehkä niin.

Henrika Tammio

ViestiKirjoittaja Henrika Tammio » 03.11.2014, 20:34

[quote="Varakas" post=119]Asiaa, mikäli haluaa asua köyhien seassa ja kuunnella kännisten luusereiden jorinaa.

Ei ole vastuullista antaa omille lapsille huonompaa lähtökohtaa asua Itä-Helsingissä.[/quote]
Tuo on jo jonkun snobin, eli ei minkään mielipide. Tekstisi paljastaa sinut, usko pois.

SannaV

Re: asuminen Kurkimäessä

ViestiKirjoittaja SannaV » 03.03.2017, 11:00

Asuin Kurkisuontien vuokrakorttelissa useamman vuoden ja onneksi pääsin pois. Asunnot huonossa kunnossa ja sisäilmaongelmia, joihin HEKA Kontula (erittäin huono asiakaspalvelu) ei reagoinut mitenkään. Talossa levoton menoo, rauhallista ei ollut mihinkään kellonaikaan. Poliisit kävi vähintään pari kertaa viikossa rauhoittelemassa levottomuutta. Autoja varastettiin ja vahingoitettiin pihalla, kellarikomeroon tehtiin useampi ryöstö. Pihalla pyöri levoton lapsi/nuorisojengi, jonka tekemisiin kukaan ei puutu. Tulevaisuudessa luvassa isompia ongelmia. Erään talon kivijalassa sijaitseva "pizzeria" kaljanlitkijöineen tuovat känniset ördääjät pihakuvaan säännöllisesti. Kivijalassa sijaitsevan parturin ikkunasta mentiin sisään yöllä muutaman viikon aikana useampaan kertaan ja ilmeisesti ihan kiusallaan. Roskat pitki pihamaata, kun ei niitä jaksetu viedä katokseen asti ja aikamoisia rottia vilisteli pihamaalla,

Ja tämä on aivan todenmukainen kuvaus siitä, mitä elo tuolla oli 4 vuotta. Onneksi pääsin pois ja edelleen asun idässä, jossa olen suurimman osan ajasta asunut. Ei ikinä Kurkimäkeen.

Palaa sivulle “Kurkimäki”