Vapaana kirmaavat koirat

Alueen säännöt
Viikin sivut: kaupunginosat.net/viikki
ellu

Vapaana kirmaavat koirat

Viesti Kirjoittaja ellu » 01.10.2005, 21:47

Minua edelleen jaksaa ihmetyttää, että mitä lupaa käyttäen ihmiset pitävät täällä koiriaan vapaina.
Pari päivää sitten Vadelmakallion ladon ja Hallainvuoren välisellä peltoaukealla oli 5 koiraa vapaina. Saman aikaan ladon luona tuli kaksi isoa mustaa vapaana vastaan. Täyskäännös ja takasin, kunnes törmättiin kahteen pieneen vapaana hölkyttelevään. Uusi suunta kohti ilmatorjuntamuistomerkkiä, missä kas kummaa, pariskunta ulkoilutti kolmea keskikokoista vapaina. Suunta kohti kuplahallia ja koirapuistoa - ja sielläkin, kuplahallin takana! vapaana loikkiva sakemanni pienen tytön kanssa.
Mikä on! Eikö ihmisten jakeluun mene, että koirien irtipitäminen on laissa kielletty! Minä en halua ensimmäisenkään vapaana juoksevan tulevan nuuskuttelemaan omaa kiinniolevaa karvakasaani. Se luo sosiaaliset kontaktinsa vapaana puistossa, ei remmin päässä lenkillä.

ellu

Re[2]: Vapaana kirmaavat koirat

Viesti Kirjoittaja ellu » 03.10.2005, 18:01

Ehkä näin, mutta edesvastuutonta.

navamae

Re[2]: Vapaana kirmaavat koirat

Viesti Kirjoittaja navamae » 06.10.2005, 20:12

Itse pelkään eläimiä, koiria varsinkin. Tiedän, että koira tunnistaa ihmisen,joka pelkää heitä. Joskus ne käyttäytyvät aggressiivisesti. Omistajan on vaikea pysäyttää koiraa, joka hyökkää toisen ihmisen kimppuun, varsinkin kun eläin on vapaana omistajasta. Entäs jos oma lemmikki vahingoittaa toista.Lemmikki ei vältämättä tajuaa ihmisten lakia,mutta se joutuu kärsimään loppujen lopuksi. Pitää lopettaa, kuka silloin on ollut ilkeä eläimille.
Jotkut ihmiset ovat allergisia eläimille, se voi olla sama ihminen, joka kävelee vastaan. Vastuuta jooko.

Vastaa Viestiin