Ruuhkainen ekokaupunginosa

Alueen säännöt
Viikin sivut: kaupunginosat.net/viikki
FlowerPower

Ruuhkainen ekokaupunginosa

Viesti Kirjoittaja FlowerPower » 01.01.2013, 23:08

HSL:n liikennöintisuunnitelman mukaan linjaa 79 ryhdytään ajamaan telibusseilla 1.1.2014 alkaen. Mitenköhän nämä normibusseja pidemmät bussit mahtuvat kääntymään Tilanhoitajankaaren pohjois/eteläpään risteyksissä, kun kääntösäde ei tahdo riittää edes nykyisille busseille (jotka siis eivät ole telibusseja?)

Latokartano on rakentamisen osalta valmis vasta parin vuoden kuluttua ja sinä aikana alueelle ehtii muuttaa satoja ihmisiä, joten ruuhkat eivät ainakaan helpota. Ilmeisesti bussikalustoa kasvatetaan tätä silmälläpitäen. Tilanhoitajankaari ja Latokartanonkaari näyttävät ainakin ruuhka-aikoina olevan kapasiteettinsa äärirajoilla, joten tiukkaa tekee, kun liikennemäärä lisääntyy. Kaupungin talousarviossa mainitaan, että Kehä I:n ja Kivikontien eritasoliittymä toteutuu sillä ehdolla, että Liikennevirasto käynnistää hankkeen. Toivottavasti näin tapahtuu.

jonas7777

Vs: Ruuhkainen ekokaupunginosa

Viesti Kirjoittaja jonas7777 » 09.01.2013, 19:22

Tästä "joukkoliikenneongelmasta" on jo tuolla toisessa ketjussa puhuttukin. Olen samaa mieltä kanssasi, että jo nyt ollaan äärirajoilla.

Ruuhkaisuuden lisäksi ongelmana on Von Daehnin Kadulla asuvien matka-aika keskustaan. Se on yli 40 minuuttia, joka on valitettavasti monelle liikaa. Porvoostakin tulee nopeammin :)

FlowerPower

Vs: Ruuhkainen ekokaupunginosa

Viesti Kirjoittaja FlowerPower » 10.01.2013, 19:53

Aamu- ja iltapäiväruuhkaa seuratessa herää kysymys, onko Tilanhoit.kaarta edes suunniteltu nykyisille liikennemäärille. Ehkä suunnittelijoiden silmissä on siintänyt kaupunginosa, jossa kaikki käyttävät julkista liikennettä. Viis siitä, vaikka 10 km:n matka keskustaan kestäisi 40 min.

Ani

Vs: Ruuhkainen ekokaupunginosa

Viesti Kirjoittaja Ani » 16.01.2013, 16:06

Aivan, tuo eritasoristeyksen rakentmainen pitäis pikaisesti saada alkuun, Viikin Latokartano on ihan motissa ja bussit aina täynnä. Älytöntä kiertää Itiksestä pois tultaessa kun olisi lyhyt matka jos liittymä rakennettaisiin. Huonosti liikkuvia jne ei tuo uusi pysäkki kehä 1:llä auta yhtään. Tai sitten on tehtävä "rinnakkaistie" Myllypurosta Latokartanoon.

FlowerPower

Vs: Ruuhkainen ekokaupunginosa

Viesti Kirjoittaja FlowerPower » 16.01.2013, 18:06

Tulipa taas aamulla todettua, että kärsivällisyys on valttia, kun yritin päästä Tilanhoitajankaarta pitkin Viikintielle autolla. Kun vihdoin sain kotteroni ängettyä sivukadulta 3 bussin ja muutaman henkilöauton muodostamaan jonoon, tyssäsi matka koulun kohdalla, koska kavennuksista pääsee ohi vain yksi auto/bussi kerrallaan. Jos jokin bussi viipyy pysäkillä normaalia pidempään, ulottuu autojono jo monen risteyksen päähän. Kun letka vihdoin oli edennyt Viikintien risteykseen, sai joku jonottajista tarpeekseen. En tiedä, oliko ajatuksena kiilata vasemmalle kaistalle ryhmittyneiden ohi vai tehdä U-käännös. Aie jäi toteuttamatta, kun vastaantulevalle kaistalle kääntyi bussi ja henkilöauton oli peruutettava takaisin jonon jatkoksi. Onneksi sieltä löytyi tilaa :-)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija